Par triciklu dažādību

[20.03.2017]
Mūsdienās elektriskie automobiļi vairāk un vairāk kļūst par iespējamo nākotnes braukšanas perspektīvu. Aizstāt mazlitrāžas automobiļu konceptus nācās tricikliem, kuri, bez šaubām, drīz jau arī paradīsies uz ielām. Vai jau paradījās? 
 
Nedaudz par tricikliem 
 
Tricikls (traiks) ir trīsriteņu transportlīdzeklis ar riteņiem, kuri savā starpā centrālājā daļā ir simetriski. Jēdzienu “tricikls” izmanto attiecībā pret lielu transportlīdzekļu spektru: pret automobiļiem, motocikliem, ka arī velosipēdiem. Divi dzenošie riteņi parasti atrodas aizmugurē, bet dažās konstrukcijās tos novieto arī priekšā. 
 
 
 
Tricikli ir radušies vienlaikus ar lokomotīvēm un automobiļiem. Pirmais tricikls bija tvaika rati lielgabalu pārvadāšanai, kura izmēģinājums tika realizēts 1769. gadā. To izgudroja franču inženieris Nikolja-Žoze Kjuņjo (Nicolas-Joseph Cugnot). 
 
 
Ir patīkami, ka braucot uz tricikla nav vajadzīga līdzsvara turēšanas iemaņa. 
 
 
Interesanti, ka dažās aziātu valstīs tricikli ir plaši izmantoti kā taksometri- kā moto taksometri. 
 
 
Starp citu! Pie tricikliem attiecās arī motocikli ar ratiem, kuriem ritenis ir dzenošs, piemēram, BM8-P75 (Vācija), FN-1000-125M (Beļģijā). Asimetriskā konstrukcija ir arī dažos sacīkšu 500-kubisku motociklos ar ratiem. 
 
Tajā konstrukcijā likvidējas viens no simetrisko triciklu trūkumiem. Tas, ka braukšanas laikā tricikls veido trīs dažādas sliedes, skaitās par būtisko mīnusu, jo asimetriskai tricikla konstrukcijai sliedes ir tikai divas. 
 
Itālijā un Japānā šodien ražo tricikla-mikrobusus un pat tricikla-furgonus. 
 
 
1997. gadā uzņēmums Mercedes-Benz, Frankfurtē, prezentēja trīsriteņu automobili. 
2002. gadā amerikāņu uzņēmums Corbin Motors izlaida automobiļa un motocikla Merlin hibrīdu. Ārējais izskats Merlinam ir diezgan oriģināls- viņam nav durvju. Vadītājs vienkārši pārkāp pāri bortam un apsēžas krēslā, precīzāk pusguļus. Automobiļa konstrukcija ir atšķirīga no ierastas trīsriteņu shēmas- Merlinam divi riteņi ir aizmugurē un viens ir priekšā. Mašīna var sasniegt ātrumu 210 km/h. 
 
 
Uzņēmums «Venture Vehicle», Losandželesā, izstrādāja aparātu- tā saucamu VentureOne. Tas ir divvietīgais tricikls, kas arī ir automobiļa un motocikla hibrīds. To garums ir 3,6 metri, bet platums- nedaudz lielāks par motocikla. Mašīna, kura ir izdomāta ikdienišķai lietošanai pilsētā, iznāca ekonomiska un veikla. 
 
Degvielas patēriņš ir tikai 2,4 litri uz 100 km, bet maksimālais ātrums -160 km/h. Mašīnas galvenais korpuss var noliekties uz 45 grādiem abās pusēs, tādā laikā, kad pakaļējs bloks, kur atrodas spēkstacija un aizmugurējie riteņi, paliek perpendikulārs ceļam. Korpusa pagrieziens kontrolējas ar hidrauliskās sistēmas Dynamic Vehicle Control (DVC) palīdzību. (DVC) izstrādāja holandiešu uzņēmums Carver Engineering. 
 
 
Auto šovos blakus stendiem ar trīsriteņu automobiļiem vienmēr savācas daudz cilvēku. Tricikliem apsola lielu nākotni. Nelieli izmēri, labas iezīmes un relatīvi zemas cenas izraisa interesi lielu pret viņiem. 
 
Radīt:

But autoriem
RIGA +23°C.
LV
Pasākumi
UA-90270640-1