Kad ir laiks mainīt moto riepas?

[19.03.2017]
Motociklu riepas tas ir vienīgais, kas notur motociklu uz ceļa un tieši no tās, pirmkārt, ir atkarīga jūsu un apkārtesošo satiksmes dalībnieku drošība. Tāpēc ir ļoti svarīgi regulāri kontrolēt tas stāvokli un ievērot pareizo lietošanas režīmu. Turklāt tas būtiski ļauj palielināt riepas lietošanas termiņu. 
 
Ir vērts padarīt par noteikumu un katru nedēļu pārbaudīt sava motocikla riepas uz ārējo bojājumu vai plaisu esamību, nodiluma nevienmērīgumu un protektora dziļumu, kā arī kontrolēt riepas spiedienu vismaz divas reizes mēnesī. 
 
Būtiskie iemesli motocikla riepas nomaiņai: 
 
⦁ Riepas dūrums vai bojājums, jo īpaši ja riepas ir bez kameras konstrukcija. Rūpīgi pārbaudiet riepas uz bojājumu esamību pēc ceļu satiksmes negadījuma, trāpot ceļa bedrē, nobraucot uz šķērsli, kas tiek pavadīts ar nopietnu piekares triecienu. 
 
⦁ Saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem, Latvijā ir aizliegts pielietot motocikla riepas ar protektora dziļumu mazāku par 0.8 mm ja ražotājs nenosaka citādi. Dažādās valstīs šīs lielums varētu atšķirties un dažreiz var sasniegt 1.6 mm jeb 2/32 čaulas. Parasti, lai būtu vieglāk novērtēt protektora stāvokli uz riepas ir speciālais nodiluma indikators. Ja uz riepas pastāv indikators, tad riepu var izmantot tikai līdz indikatora nodiluma. Braukšana ar nodilušo protektoru ir bīstama, it īpaši uz mitra asfalta, kad rievas dziļums neļauj efektīvi novest ūdens no saskares plankuma. 
 
⦁ „Novecošanas” pazīmju paradīšana – plaisas, deformācija vai nodilums ir atkarīgi ne tikai no ražošanas datuma, bet gan no uzglabāšanas apstākļiem, ekspluatācijas intensitātes, slodzes un spiediena. Tik un tā, gadījumā ja riepām ir vairāk par pieciem gadiem, tas prasa daudz rūpīgāku un biežāku uzmanību. Riepas, ar vecumu tuvu 10 gadiem, piemēram, pirkšot ārvalsts motociklu izsolēs, labāk uzreiz pamainīt riepas neskatoties uz nodiluma pakāpi. 
⦁ Pārmērīgs vai anomāls nodilums noteiktā protektora daļā – centrā vai uz sāniem, arī norāda u nepareizu spiedienu riepās, piekares defektu, riepas disbalansu, protams, ja ar motociklu nebraukāja tikai pa taisno pāris tūkstotis kilometru. 
 
⦁ Riepas neatbilst dotā motocikla ražotāja izvirzītām prasībām. Tas var gadīties, ja jūs neesat pirmais īpašnieks, bet iepriekšējais kādu iemeslu dēļ atkāpies no reglamenta. Plašākas riepas var pasliktināt motocikla vadāmību un dinamiskas spējas, bet šaurākas var atbilst prasībām attiecībā uz pieļaujamo slodzi. Ir ieteicams pielietot viena ražotāja un modeļa riepas, priekšā un aizmugurē. 
Radīt:

But autoriem
ASHBURN +25°C.
LV
Pasākumi
UA-90270640-1